Popis ali inventura

Popis ali inventura konec leta

 

Bliža se konec leta in z njim tudi zaključek poslovnega leta, s tem pa inventura oziroma letni popis sredstev. Kot določa 54. člen Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1) morajo podjetja najmanj enkrat letno preveriti ujemanje stanja v poslovnih knjigah z dejanskim stanjem. Kako in kdaj se opravi popis ter kako in kdaj se uskladi knjigovodsko stanje z dejanskim določajo notranji akti podjetja o popisu, ki jih morajo sprejeti v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS 28.23.).

 

Pravilnik o inventuri

Notranji akt o inventuri ureja celoten postopek, načine in roke za popis sredstev in obveznosti do virov sredstev, tehniko popisa, uskladitev knjigovodskega stanja z dejanskim, likvidacijo ugotovljenih presežkov ali primanjkljajev ter druga vprašanja.

 

Izvedba inventure

Popis izvede v pravilniku o inventuri določena popisna komisija, ki vključuje vsaj tri člane vključno s predsednikom komisije. Te imenuje poslovodstvo ali upravni organ s sklepom o imenovanju popisnih komisij. Pri manjših družbah in samostojnih podjetnikih zaradi manjšega števila zaposlenih pa takšno imenovanje komisij skoraj ni mogoče.

 

Pri izvedbi inventure je potrebno upoštevati načelo ločenosti evidence od izvajanja poslov (SRS 28). To pomeni, da popisa ne sme izvajati oseba, ki je hkrati tudi odgovorna za posamezno vrsto sredstev ali virov sredstev oziroma izvaja knjigovodska ter računovodska dela v povezavi s temi sredstvi in viri.

 

Kaj popisujemo?

Popisujejo se vsa sredstva, tudi tista, ki so zunaj podjetja ali pa so v podjetju le začasno (sredstva v najemu, popravilu, vračljiva embalaža ipd.), ter obveznosti do virov sredstev. Sem sodijo:

  • opredmetena osnovna sredstva (zemljišča, zgradbe, oprema, drobni inventar ipd.),
  • neopredmetena sredstva (naložbe v patente, licence, koncesije, blagovne znamke ipd.),
  • zaloga surovin in materiala, nedokončane proizvodnje ter blaga,
  • denarna sredstva na bančnih računih in blagajni, prav tako je potrebno prešteti tudi vrednostne bone, ki se obravnavajo kot plačilno sredstvo,
  • kratkoročne časovne razmejitve,
  • popis terjatev in obveznosti,
  • dolgoročne finančne naložbe,
  • dolgovi in druge obveznosti,
  • popis kapitala in
  • dolgoročne rezervacije.

 

Praviloma se inventura izvaja enkrat letno proti koncu poslovnega leta (največkrat 31.12.).

Za potencialna vprašanja in pomoč, smo vam na voljo.

KALIKONTO d.o.o.
LJUBLJANA, Ul. Ambrožiča Novljana 5
CELJE, Mariborska 68

brezplacno-svetovanje-banner